2010. szeptember 23., csütörtök

Ingyenes Android játékok Vol. 1

A következőkben néhány teljesen ingyenes, Android rendszerű telefonokra letölthető játékot mutatunk be.



Android Market

Az Open Handset Alliance által fejlesztett rendszer sikerességét borítékolni lehetett volna, amikor a Google is beszállt a buliba. Az Android már az 1.5-ös verziónál jár, s annak ellenére, hogy jelen pillanatban a nagyközönség mindössze négy széles körben elérhető telefonon ismerkedhet csak az új OS-sel, máris látszik, hogy az Android a következő évek egyik meghatározó telefonos operációs rendszere lesz.
Android Market
Az úttörő szerepet a HTC vállalta magára, a hírek szerint mostantól az új HTC modellek fele Android rendszerrel jön majd, s úgy fest, hogy a taiwani banda elég komolyan is veszi a feladatot, hiszen a Hero megjelenésével együtt megérkezett az első valamirevaló skin is, ami a köztudatba a Sense UI néven vonult be. A többi gyártó - némileg lemaradva - szinte kivétel nélkül tervezi Android rendszerű gép piacra dobását, nemrég tesztelhettük a Samsung Galaxy-t, de nem kell sokat várni a Philips, a Huawei, a Motorola, az Acer és a Sony Ericsson készülékeire sem.
Android Market
A Google nem bíz semmit a véletlenre, a nagyon sikeres App Store mintájára már egy ideje elérhető az Android Market, ahonnan a felhasználók rengeteg alkalmazást tölthetnek le telefonjaikra. Az online áruháznak fizetős és ingyenes tartalmai is vannak, Magyarországról egyelőre csak az ingyenes rész érhető el, de itt is számos olyan alkalmazást találhatunk, amelyek hasznosak, vagy szórakoztatóak. A játékok ilyenek, ezek közül szemezgettünk. A legtöbb ingyenesen letölthető játékra jellemző, hogy van egy nagyobb funkcionalitással bíró fizetős párja is.
Android Market
A Google a közlejövőben nem ígéri, hogy itthonról is elérhető lesz az áruház fizetős része. Ennek okairól nem kívántak nyilatkozni, de az Android Market működéséből az üzleti modell szerint az adott szolgáltatói is részesülnek, ehhez viszont valamiféle megállapodás szükséges. Nyilván értelemszerű, hogy ahol egy T-Mobile G1 hivatalosan is forgalomban van, ott azért illik megoldani a Market elérhetőségét, nálunk viszont egyelőre csupán a Hero kapható a Vodafone-nál, s mivel az Android egy open source platform, ezért a Google nem szól bele, hogy ki, hol, milyen készülékkel és milyen feltétlekkel forgalmaz ilyen rendszerű készülékeket. Éppen ezért olyan jellegű elvárásai sincsenek, mint mondjuk az Apple-nek az iPhone kapcsán.

Robo Defense

Klasszikus lövegtornyos (tower defense) stílusú játék a Robo Defense. Ennek a játéktípusnak az a lényege, hogy van a pálya egyik fele, ahonnan előbukkan a gaz ellenség, illetve van a másik vége, ahol a bázisunk található. A cél baromi egyszerű: különböző hadi épületekkel meg kell gátolnunk, hogy a folyamatosan özönlő ellenség elérje a bázist.
Robo Defense
A lövegtornyos játékok száma szinte végtelen, az interneten tucatjával lehet találni erre a sémára felhúzott flash programokat, az egyik legismertebb a GemCraft, amely immáron két részből áll, s talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy egy magyar programozó fejlesztette. A GemCraft komplexitását és átgondoltságát nem tudja hozni a Robo Defense, rögtön azért, mert itt nincs hagyományos értelemben vett pálya, hanem egy nagy mezőre pakolhatjuk a tornyainkat, s ténykedésünk eredményeképpen mi alakítjuk ki az ellenfél haladásának irányát is.
A kezelés pofonegyszerű: alul háromféle épület közül választhatunk, egy géppuskás torony a leggyengébb, de gyorsan újratöltő lehetőség, a rakétával operáló épület a második opció, végül pedig a fagyasztó (lassító) torony a harmadik. Ez eddig igen vékonyka, de szerencsére a tornyok továbbfejleszthetőek. A géppuskásból lehet lángszórós, vagy levegőbe lövöldöző épület is, ez utóbbi nyilván a légi ellenfelet semlegesítheti. A rakétásból lehet előbb "mortar", majd ebből "artillery", ez igen erőset odacsap, de lassan tölt újra. Indulhatunk más vonalon is, komoly légelhárítóvá is fejleszthető az alap épület.
Robo Defense
Az ellenfelek száz hullámban jönnek, egyre többen és durvább életerővel. A tornyok lepakolása drag'n'drop módszerre történik, a fejlesztés pedig csak annyi, hogy a megfelelő épületre nyomva kapunk egy menüt a lehetőségekről. Egy szint száz hullámnyi ellenfelet jelent, ezt végig lehet tolni 30-35 perc alatt könnyedén. A fizetős verzióban ilyenkor kapunk egy rakás más térképet, az ingyenes Robo Defense csak annyit tud ehhez hozzátenni, hogy ugyanazon a mezőn erősebb surmók támadnak be. A szint végén a játék során leölt ellenfelek alapján bónusz pontokat kapunk, amiből vehetünk extrákat, nagyobb sebzést, gyorsabb újratöltést, s hasonló okosságokat.
Bár a Robo Defense nyilván akkor teljes, ha a fizetős verziót töltjük le, az ingyenesen elérhető játékkal is el lehet ütni az időt.

Bonsai Blast

Második játékunk kevésbé véres, mint a Robo Defense. A Glu által fejlesztett alkalmazás ingyenes és teljes verziós, nincs is fizetős változata. Aki látott már Nokia készüléken Marble névre keresztelt játékot, annak ismerős lesz a Bonsai Blast is, az elv ugyanis megegyezik.
Bonsai Blast
Egy szépen megrajzolt pályán gurul le egy sereg színes golyó, mi pedig egy hasonló labdákat lövögető ágyút kezelünk, amely oda lövi ki a labdacsot, ahová a kis kezünkkkel tapintunk. Ha három egyforma színű golyó kerül egymás mellé, akkor azok eltűnnek. A cél egyértelmű: nullára kell redukálni a labdakígyót mielőtt az átér a képernyőn és becsúszik a pálya végén levő lukba.
Bonsai Blast
Könnyűnek hangzik, s eleinte valóban az. Ám hamar kiderül, hogy a készítők nem mennek a szomszédba egy kis szemétkedésért. A pályák elkezdenek bonyolódni, falak kerülnek ide-oda, ahonnan visszapattannak a kilőtt golyóink, illetve van egy sereg extra, amit bónuszként is fel lehetne fogni, ha egyik-másik nem lenne kissé disznó. A szél, a tűz és a víz nagyon kafa, mert ezzel lehet irtani, vagy vissafelé terelni a golyókat, de a sötét felleg már szemetebb, mert nem látjuk tőle az agyút. Ilyenkor meg kell rázni a telefont, s a felleg odébbszáll. Néha több helyen is lehet a golyószóró ágyúnk, vannak olyan szintek, ahol bizony tényleg érdemes gyakran ide-oda költöztetni a labdavetőt.




Rengeteg pálya van, ha jól számoltam, akkor 60. Ezek egyre nehezebbek, s persze az egyik pálya sikereses teljesítése után kapjuk csak meg a kövekezőt is. Van úgynevezett survival mód is, ahol egy már játszott pályán kell minél tovább kihúznunk. A Bonsai Blast hosszú ideig képes lekötni az embert, bár olykor-olykor legszívesebben odavágtam volna a telefont valamihez (a 11-es pálya különösen szemétparaszt).





Free Bubble Defense

Kénytelen vagyok még egy lövegtorony játékról megemlékezni, azért, mert egyrészt ez teljes verziós, másrészt pedig azért mert annyiban mindenképp eltér a fentebb már megénekelt Robo Defense-től, hogy itt girbegurba pályákon jönnek a kinyírandó ellenfelek, amelyek ezúttal buborékok. Vér tehát itt sem fröccsen.
Bubble Defense
A játék "easy" módban nagyon pite, simán végig lehet vinni a pályákat, ahol 30 hullámban jönnek a golyók. Az erősséget is egyszerűen méri a gép, zöld, sárga, narancs, fehér, fekete és jeges (világoskék) színek jelzik az izmosodást. Minden találatnál egyre gyíkabb buborékká válik a pályára lépéskor még erősnek látott fekete labdacs, az egyetlen nehezítés az, hogy a jeges golyót csakis a lángszórós lövegtoronnyal tudjuk felolvasztani.
Bubble Defense
Bubble Defense
Mint a lövegtorony játékokkal általában, ezzel is jól eltelik az idő, aki pedig kihívásokra vágyik, válassza az "insane" fokozatot, amely tényleg igencsak szemétparaszt. Még a legkönnyebb fokozaton is javasolt az idő előrehaladtával lecserélni a gyengébb tornyokat valami ütősebb cuccra, külön praktikus a pálya vége felé jó szolgálatot tevő teleport-torony, amely visszadobja a felé haladó buborékokat, hogy egy korábbi épületünk hatókörzetébe kerülve újra megpróbálhassuk elintézni ezeket.




Hyperspace

Nagyon addiktív és akciódús játék a Hyperspace Android rendszerre készült verziója, amelyből ingyenesen egy öt pályás csökkentett változat próbálható ki. A teljes verzió 1 dollárba kerül csupán, lehet, hogy érdemes rá beruházni.
Hyperspace
Nem egy bonyolult cucc a Hyperspace, van egy labdánk, ezzel kell végigszambázni a kockás platformokból álló, sok helyen lukas pályán. A gombokat el is felejthetjük, a golyó irányítását a készülék döntögetésével lehet - igen hatékonyan - megoldani. Szerencsére a készítők nem estek abba a hibába, hogy túl finomra vették volna a kontrollt, egy-egy döntés pontosan egy sávval dobja arrébb a labdát, így nem fogunk hajszálni pozícionálási gondok miatt zuhanni egy nagyot.
Hyperspace
A pályák során érdemes gyűjteni a csillagokat, de rengeteg speciális platform teszi változatossá a játékot. A zöld megdobja labdát, a bomba ennél egy fokkal magasabbra repíti, a lila pedig ad egy pofont visszafelé. Vannak gyorsító és lassító nyilak is, úgyhogy az időre történő labdázgatás néha komolyan próbára teszi a játékost.




Ha már úgyis az Android Marketről töltöttük le, akkor bizonyára nem okoz az sem gondot, hogy az elérhető netkapcsolat segítségével a szoftver menti a pályákon teljesített eredményeinket, s azt feltolja a netre, hogy összehasonlíthassuk más játékosokkal magunkat. A második pályán sikerült a kemény 614. helyet megszereznem a világranglistán.



Cestos

Újabb ingyenes, teljes verziós játék következik, a Cestos. Az alkalmazásnak mindenképpen szüksége van élő internetkapcsolatra, mivel a játék során más Android rendszerű telefont használó júzerekkel mérkőzünk meg, tehát rögtön kapunk egy adag social networking életérzést is. Ennek örömére van lobby is, ahol beszélgetés folyik. (Egyébként már van olyan Facebook játék, amelyhez készült Android kliens.)
Cestos
A Cestos lényege egy mondatban megfogalmazható: ellenfelünk labdái hamarabb essenek le a pályáról, mint a mieink. A pálya ezúttal valami acélllapra emlékeztető platform, amelynek közepén egy luk tátong - na, oda nem szabad a golyót beküldeni. Nyilván senki sem olyan hülye, hogy magától lökdösse le a labdáit, ehhez nekünk kell hozzásegítenünk az ismeretlen ellenfelet.
Cestos
A lényeg, hogy mindkét játékos kis vektorokat húz a labdáktól elfelé, de egymás szándékait nem látják. Amikor mindkettő befejezte a tervezést, akkor a golyók megindulnak, ütköznek egymással, illetve a pályán található rücskökkel (ezek gyakran robbannak is, ezzel nagyobb sebességet és általában teljesen más irányt adva a labdáknak), aztán vagy leesik a golyó, vagy nem. Nyilván az ember próbálja kitalálni, hogy az ellenfél merrefelé és milyen erővel lövi majd a golyóit, hogy jó ütemben keresztezve azokat a luk felé terelgesse és letaszajtsa a mélybe.
Cestos
A Cestosban az a remek, hogy mindig más. Vannak elég amatőr júzerek, akiket pillanatok alatt ki lehet golyózni, de a profikkal 10 perceket is lefogócskázhatunk a pályán. A szoftver méri a teljesítményünket, léphetünk szinteket felfelé, de tapasztalataim szerint még az ötös-hatos szintű ellenfelek sem túl agyasak, de sikerült megütnöm 34-es szintű arcokat is.
Forrás: www.mobilarena.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails