2010. augusztus 5., csütörtök

Jó negyedéve volt az Androidnak

Az Android folyamatosan erősödik, jó esélye van rá, hogy rövidesen a Google-é lesz a legnépszerűbb mobilplatform Amerikában. Az iPhone azonban még szokásos évi robbantása előtt áll, a Blackberry pedig stabilan őrzi piaci részesedését, bár a jövő sötét.


A Nielsen legújabb jelentéséből minden fontos adatot megtudhatunk az amerikai mobilpiacról. Kiderült például, hogy a fogalomban lévő készülékek 25 százaléka okostelefon, ami jelentős növekedés az elmúlt év azonos időszakának 16 százalékos arányáról. Fontos, hogy ez nem az eladott, hanem a használt készülékek arányát mutatja, a hangsúly tehát folyamatosan eltolódik az egyszerűbb telefonokról az okostelefonok felé.

Jelentős átrendeződés volt tapasztalható a mobilplatformok csatájában is. Bár a Blackberry OS továbbra is a legnépszerűbb operációs rendszer, szerepe folyamatosan csökken: egy éve még 45 százalékon állt, míg mostanra 33 százalékig zuhant vissza. A második helyre feljött az Android, ami tavaly még csak két-három százalék körül járt, míg az utolsó negyedévben az eladott készülékeknek már a 27 százaléka használta a Google operációs rendszerét.
A korábban második helyezett iPhone visszacsúszott a harmadik helyre, igaz, ennek a készüléknek a mozgása kiszámítható: mivel az Apple minden évben csak egyetlen modellt mutat be valamikor az év közepén, a forgalom rendszerint nyártól év végéig nő, aztán süllyedni kezd, a most vizsgált negyedév tehát az iPhone szempontjából a leggyengébbnek mondható.
Ettől függetlenül jól látható, hogy a Blackberry és az Apple is komoly konkurenciát kapott, az Android ugyanis a trendeket vizsgálva valószínűleg megelőzi mindkét konkurensét középtávon.
A forgalomban lévő készülékeket figyelembe véve azonban még csak a negyedik helyen tart a Google, kevéssel lemaradva a Windows Mobile mögött. Az iPhone a második, az első stabilan a RIM.
A jövő azonban bizonyára trónfosztást hoz. A három fő platform valamelyikét használó tulajdonosokat megkérdezve ugyanis kiderült, hogy jelentős átalakulás várható, ha a váltási hajlandóságot nézzük. Az androidosok harmada cserélne platformot, az iPhone-osoknál ez a mutató csak 11 százalékos, míg a Blackberry-nél 58 százalékos.
Jól látható tehát, hogy az Apple bázisa bombabiztos, az Android is elég népszerű felhasználói körében, a Blackberry vásárlóit azonban a másik két platform olyan erősen csábítja, hogy az komoly figyelmeztetést jelent a gyártónak, a RIM-nek.

forrás: www.index.hu



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails